Kotak Bunyi


Sesat?

Kroni

Hati Muda

Posted by -Mind Pollution-

Dalam forum ireans . Tajuk " Adekah Kedua Ibu Bapa Kita Sentiasa Betul??? " aku rasa terpanggil pula nak berblogkan tajuk ini.Terima kasih lah pada eastman sebab buka topik itu.Sudah tentu lah aku akan jadi kaum minoriti sebab aku lebih suka bercerita secara realiti berbanding bercerita tentang indah dunia dari buku. Ahhh harus diakui juga seburuk atau seteruk mana ibu bapa kita , biarpun tiri ,angkat, baptis (keh keh keh ) ketetapan menghormati mereka tetap kena ada.


Aku golongan budak budak.Walaupon aku takpernah setuju dengan gelaran itu.Gelaran yang dianugerahkan untuk menutup pintu berhubung antara orang muda dgn mereka yang lebih dewasa.Gelaran yang diberi supaya dapat menyekat "budak budak" dari mencelah apa apa topik yang mereka bincangkan ..dan pasti keluar satu ayat."
budak budak jangan menyampuk cakap orang tua".Kenapa perlu dibeza beza sebegitu? Sedangkan pendapat yang diCelah..tak lari dari topik pon..kadang kadang bukan menyampuk..tapi cuba ambil tahu .Jadi apa rasionalnya dihalang kita dari berborak dengan orang yang lebih tua? Kalau yang dibincangkan itu tentang cara cara berjimak.

Mungkin dan hanya mungkin yang muda akan terdiam dan dengar.



Owh jauh menyimpang. Aku Budak budak,jadi aku tahu rasa jadi remaja.Aku faham naluri yang sentiasa memberontak serta tak pernah haus mencari keseronokan . Walaupun dengan jalan yang sangat Bodoh. Ya.Zaman dah berubah..kalau dulu nakalnya mencuri ikan dari kolam si Rama, beramai ramai masuk kebun si Ah Peng, Mengenyit mata yang biasanya diselangkan dgn bunyi siulan bila anak gadis Pak Abu melintas.Tetapi sekarang. Sudah tercapai tahap cabul mencabul,rakam merakam,upload mendownload,sebar menyebar.dan ini baru ketegori kurang ajar.
Untuk melihat kemulian sesuatu bangsa.Hakimi anak muda mereka.

Entah di mana silapnya masyarakat kita.Sentiasa mencari kambing hitam baru untuk disalahkan .Melihat pada diri sendiri ?lupakan masyarakat kita mmg sentiasa betul ..Tidak pernah teringat ..semakin kita rasa kita ini benar. Semakin jauhlah kita dari kebenaran.

Sedarlah masyarakat kita makin sakit.


Sakit mencari duit ,wang, pitih,money, sudah berbudaya serta beradat resam dalam masyarakat kita.Kesibukan itu juga yang menjadi alasan untuk kita terus menerus mengabaikan tanggungjawab kita. Penyebabnya?mencari keselesaan keluarga..kalau sudah siang malam keluar kerja .Keluarga terabai..dari segi mana kita selesa? Sewaktu anak masih kecil sudah pasti mereka tidak pasti mengapa ibu bapa terlalu sibuk bekerja.Lama kelamaan? Bila sudah kenal uda dan dara? mereka pon sudah malas untuk mengerti.


Hdup ini proses belajar...belajar

LINEN -Madhouse

In time..parenthood are busy..
Children..not to felt so easy..
Why..there are always meant to live..

Linen..so smooth that i touch you..
Freedom..world has gone to nowhere..
Why..it wasn’t for territory?

I’m Crying..I’m blinded..
So teach(tease) me how to save an important time..
I’m Falling..I’m wasted..
I’m losing and my heart were throwed down..

High..Cold..Far for me…
Lie..is so high to see..

Shift up..calling up intention..
Build up..life is so wonderfull..
Why..there are always meant to free?

Linen..so cool there..i worn you..
Save me..lets we deal on issue..
Fight for what we need to be..


4 comments:

  1. Secawan Milo said...

    babi punye budak kecik.
    walau pon aku xbce abis.
    tp aku tau jln cite nie.

  2. aku said...

    tu la budak kurang hajar....

  3. -Mind Pollution- said...

    semua pon nengok gambar jer?penat aku menaip...

  4. KLAS FARM said...

    kau suke blog kan? aku bagi kau satu link blog best... klick sini..--> http://nubahaton.blogspot.com/